Czy Ty też masz czasem takie wrażenie, że czytasz ofertę pracy i nie umiesz go powtórzyć koleżance? Jest tam mnóstwo haseł, które nic nie znaczą. Zdecydowanie brakuje konkretów. Jeśli chcesz napisać wartościowe ogłoszenie rekrutacyjne, to jesteś w odpowiednim miejscu. Pokażę Ci jak się przygotować, aby napisać konkretną i transparentną ofertę pracy.
Rozumiem, że skoro tu jesteś, to piszesz właśnie ofertę pracy. Ewentualnie masz je przygotowane, jednak czegoś Ci brakuje. Zastanawiasz się, co możesz zrobić lepiej, aby sprawnie przeprowadzić rekrutację. Świetnie! Poniżej przepis na konkretne ogłoszenie o pracę.
Weź odpowiedzialność za swoją rekrutację
Niezależnie od roli, jaką pełnisz w organizacji, to Ty szukasz do swojego zespołu pracownika. To jest Twoja rekrutacja i Twoja odpowiedzialność. Twoja oferta pracy! HR wspiera Cię w przeprowadzeniu procesu. Bierze na siebie część operacyjną. Twoja rekrutacja i jej proces będzie tak dobry, jak Twoje zaangażowanie i odpowiedzialność za nią. Upewnij się, że oferta wygląda w taki sposób, że możesz się pod nią podpisać imieniem i nazwiskiem publicznie!
“Twój zespół = Twoja rekrutacja”
Wejdź w rolę kandydata
Odwołaj się do swoich własnych doświadczeń w procesie rekrutacji. Postaw się w butach kandydata. Wyobraź sobie, że to Ty aplikujesz na to stanowisko. I zadaj sobie szczegółowe pytania, które zadasz podczas procesu rekrutacji. Upewnij się, że odpowiedzi na te pytania zawrzesz w ogłoszeniu.
>>> X kroków jak napisać konkretne ogłoszenie o pracę
Traktuj kandydata jak swojego najlepszego klienta
Pisz, tak by sprzedać ofertę kandydatowi. Pisz tak, jak by to była najlepsza praca na świecie, którą pokażesz światu. Jak by to było najważniejsze, co robisz w swojej pracy. I słuchaj, co mówi do Ciebie klient i weź to pod uwagę.
Uaktualniaj, zmieniaj, przeredaguj ofertę pracy
Mierz swój sukces i sprawdzaj, jak bardzo Twoja oferta podoba się Twojemu klientowi. Pisz tak, aby kandydat polecał ofertę dalej. Jeśli coś nie działa, nie bój się tego zmienić. Testuj. Weź pod uwagę informację zwrotną od kandydata, czyli Twojego klienta, pod uwagę.
Spersonalizuj ofertę pracy
I teraz bardzo ważna ostatnia rzecz! Dodaj coś od siebie w tym ogłoszeniu. Pokaż, że to ty je napisałeś. Inaczej to będzie kolejne ogłoszenie napisane przez HRowca, a nie właściciela procesu. To Ty zatrudniasz do swojego zespołu. Pokaż im, swojemu zespołowi i kandydatom, że Ci na nich zależy. Nie chciałbyś wiedzieć z kim będziesz spędzać ⅓ dnia 5 dni w tygodniu?
Wykorzystuj Social Media w komunikacji
Przygotuj treść tak, by można ją było wykorzystać w wielu kanałach:
- zakładka kariera
- Facebook: Fan Page firmowy i oferty pracy
- Twoje prywatne profile SM
- Profile Twojego zespołu
I je opublikuj. Poproś o wsparcie swój dział marketingu! Lub znajdź szkolenie online.
Korzystaj z najlepszych praktyk i niestandardowych rozwiązań, nie tylko w HR
Poproś o adekwatne wsparcie w zależności od Twojego doświadczenia. Poproś HR i kolegów z pracy o pomoc. Zaproś na rozmowę rekrutacyjną. Zdobądź wiedzę. Czytaj blogi, książki. Znajdź swój własny styl. Masz już doświadczenie? Przeanalizuj, co wcześniej zadziałało, a co nie. I nieustannie usprawniaj swój proces.
Rozwijaj się w rekrutacji
W zależności od Twojego doświadczenia, poproś o adekwatne wsparcie. Poproś HR i kolegów z pracy o pomoc. Zaproś na rozmowę rekrutacyjną. Zdobądź wiedzę. Czytaj blogi, książki. Znajdź swój własny styl. Masz już doświadczenie? Przeanalizuj, co wcześniej zadziałało, a co nie. I nieustannie usprawniaj swój proces.
A może masz swoje własne sprawdzone sposoby, aby napisać ciekawe ofertę pracy?
Podziel się swoją opinią w komentarzu poniżej!
Do miłego!